Home Archiwum Ogłoszenie o przetargu - „Wybór rzeczoznawców majątkowych na wykonanie operatów szacunkowych nieruchomości rolnych i leśnych /budynków, gruntów, lasów i zadrzewień/ i innych w latach 2011-2013"
Ogłoszenie o przetargu - „Wybór rzeczoznawców majątkowych na wykonanie operatów szacunkowych nieruchomości rolnych i leśnych /budynków, gruntów, lasów i zadrzewień/ i innych w latach 2011-2013" PDF Drukuj Email
Archiwum ogłoszeń - Archiwum przetargów i ogłoszeń
wtorek, 24 maja 2011 09:43

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

1.Zamawiający

Kampinoski Park Narodowy z siedzibą 05-080 Izabelin ul. Tetmajera 38 tel.22 7226001, 22 7226021,fax. 22 7226560 , adres e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

2. Tryb udzielenia zamówienia

Zaprasza do udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z przepisami Ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29.01.2004r. (tekst jednolity Dz.U.nr 113 z 2010 r. poz. 759 z późn. zmianami) i składania ofert na.: „Sporządzanie w latach 2011-2013 operatów szacunkowych nieruchomości rolnych i leśnych / budynków, gruntów, lasów i zadrzewień/”

3. Opis przedmiotu zamówienia

Wspólny słownik zamówień CPV:

70000000 Usługi- 1 Usługi w zakresie nieruchomości

Nazwa zadania „Wybór rzeczoznawców majątkowych na wykonanie operatów szacunkowych nieruchomości rolnych i leśnych /budynków, gruntów, lasów i zadrzewień/ i innych w latach 2011-2013".

Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie operatów szacunkowych, opracowań lub ekspertyz ( zgodnie z artykułem 174 ust.3a Ustawy o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997 r Dz.U. z 2010 r Nr 102, poz.651 z późn. zm. ) nieruchomości położonych na terenie gmin: Łomianki, Czosnów, Brochów, Leoncin, Kampinos, Leszno, Stare Babice, Izabelin leżących w granicach Kampinoskiego Parku Narodowego dla celów realizacji programu wykupu gruntów oraz zamiany lub wymiany gruntów na rzecz Skarbu Państwa. Zgodnie z wymogami Rozporządzenia Rady Ministrów z 21.09.2004 r. w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego /D.U. nr 207/04 poz. 2109/.

Kalkulując cenę oferty wykonawca powinien uwzględnić specyfikę przedmiotu wykonania wycen w szczególności fakt położenia na terenie Parku Narodowego, dostępność terenu / oddalone od utwardzonych dróg/, uwarunkowania terenowe (grunty podmokłe i zabagnione). Granice poszczególnych działek rzeczoznawcy muszą ustalić samodzielnie na podstawie wskazań właścicieli, map obrębów ewidencyjnych . Zamawiający poza przekazaniem ( w siedzibie Zamawiającego) w/w map nie będzie służył inną pomocą.

Zamawiający wymaga wykonania minimum co najmniej 5 operatów w okresie 30 dni- w zależności od potrzeb zamawiającego.

Orientacyjna liczba zleceń wyniesie ok. 100 i może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu. Biorąc pod uwagę liczbę zleceń za realizację umowy Zamawiający zapłaci łącznie wynagrodzenie nie wyższe niż 90 000 zł. Orientacyjna wartość nieruchomości planowanych do wykupienia w granicach KPN wyniesie ok. 12 mln złotych .

4. Termin wykonania.

Termin realizacji zamówienia: od dnia zawarcia umowy sukcesywnie do dnia 31 grudnia 2013 r.

Wymagany termin wykonania: sporządzenie min 5 sztuk operatów szacunkowych w terminie nie dłuższym niż 30 dni od przekazania przez zamawiającego zlecenia i niezbędnych dokumentów.

5. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków.

O zamówienie mogą się ubiegać wykonawcy, którzy:

1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności i czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,

2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie

3. Dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia,

4. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,

5. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzieleniu zamówienia na podstawie art. 24 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. nr 113 z 2010 r poz. 759 z późn. zmianami).

6. Wykazali wykonanie usług zgodnie z punktem 6, podpunkt 3 SIWZ.

Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana wg formuły:

spełnia / nie spełnia

Niespełnienie jednego z powyższych warunków będzie skutkowało wykluczeniem Wykonawcy i odrzuceniem oferty

6. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu

1. Oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1. Ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r.( Dz.U. nr 113 z 2010 r poz. 759 z późn. zmianami) załącznik 4. W przypadku Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o zamówienie, każdy z Wykonawców wypełnia załącznik nr 4;

2. Oświadczenie, że nie podlega wykluczeniu z udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 24 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29 stycznia 2004 roku (Dz.U. nr 113 z 2010 r poz. 759 z późn. zmianami) ( załącznik nr 5) w przypadku Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o zamówienie każdy wypełnia załącznik nr 5;

3. Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert lub jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum 5 operatów szacunkowych w tym co najmniej:

- dwóch z zabudową siedliskową w skład której będą wchodziły - minimum jeden budynek mieszkalny i dwa budynki gospodarcze typu stodoła, obora itp.;

- jeden operat dotyczący wyceny lasów.

Wykaz powinien zawierać wartość, przedmiot, datę wykonania i odbioru.

Do wykazu załączyć należy dokument potwierdzający, że usługa została wykonana lub jest wykonywana należycie.

4. Dokument potwierdzający uzyskanie uprawnień zawodowych w zakresie szacowania nieruchomości nadany zgodnie z działem V, rozdziałem 4. Ustawy o gospodarce nieruchomościami, w celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 20 stycznia 2004 roku.

5. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terenem Rzeczypospolitej Polski, zamiast dokumentu wymienionego w punkcie 4. Składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono jego upadłości. Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej ni z 6 miesięcy przed upływem składania ofert. Jeżeli nie wydaje sie takiego dokumentu, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

6. Zamawiający dopuszcza możliwość wspólnego ubiegania się przez Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego:

6.1. Wykonawcy ubiegający sie wspólnie o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,

6.2. Wykonawcy składający wspólną ofertę ponoszą odpowiedzialność solidarnie,

6.3. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem.

7. Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej z oryginałem przez wykonawcę. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy poświadczone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.

8. W przypadku niezłożenia wymaganych oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu w określonym terminie lub złożone dokumenty zawierają błędy Wykonawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia zgodnie z art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Wykonawca może być wezwany do złożenia wyjaśnień dotyczących złożonych oświadczeń i dokumentów w określonym terminie zgodnie z art. 26 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.

7. Informacje o sposobie porozumiewania się z wykonawcami, oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów, wykaz osób uprawnionych do porozumiewania się z

Wykonawcami:

Wnioski, oświadczenie, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną, przy czym każda ze stron na żądanie drugiej, niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.

Do kontaktów z Wykonawcami uprawnieni są:

Z-ca Dyr. Mirosław Markowski– tel. 22/722 60 01 lub. 22/722 60 21 wew. 306

Mirosław Kusztal – tel.22/722 60 01 lub 22/722 60 21 wew. 350

Jolanta Markowska – tel.22/722 60 01 lub 22/722 60 21 wew. 350

Od godz. 7:30 do godz. 15:30 pon. – pt.

8. Wymagania dotyczące wadium

W niniejszy postępowaniu wadium nie jest wymagane.

9. Termin związania z ofertą

Termin związania z ofertą wynosi 30 dni od daty upływu terminu składania z ofertą.

10. Opis sposobu przygotowywania ofert

Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę, sam lub jako reprezentant wykonawcy.

Wykonawca który złożył więcej niż jedną ofertę zostanie wykluczony z postępowania;

Wykonawca przedstawia ofertę zgodnie z wymaganiami określonymi w Specyfikacji

Istotnych Warunków Zamówienia.

Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.

Oferta powinna być napisana w języku polskim, na maszynie, komputerze lub ręcznie

(czytelnie) nieścieralnym atramentem oraz podpisana prze osobę upoważnioną do reprezentowania wykonawcy na zewnątrz.

Oświadczenia i zaświadczenia składane w trakcie postępowania stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, co do których Wykonawca zastrzega, że nie mogą być udostępnione innym uczestnikom postępowania, muszą być oznaczone klauzulą „ Dokument stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art.11 ust. 4 ustawy z dnia 16.04.1993 r., o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji”(Dz.U. z 2003 r, nr 153, poz.1503).

Każda strona oferty powinna być ponumerowana kolejnymi numerami a każda ze stron powinna być spięta w sposób uniemożliwiający wysunięcie się którejkolwiek z nich.

Każda strona powinna być parafowana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy na zewnątrz.

Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście powinny być parafowane własnoręcznie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy na zewnątrz.

Wykonawca może zwracać się do Zamawiającego o wyjaśnienia dotyczące przedmiotu zamówienia, sposobu przygotowania i złożenia oferty, kierując swoje zapytania na piśmie, faxem lub droga elektroniczną. Zamawiający obowiązany jest udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert, z zastrzeżeniem art. 38 ust.1a ustawy Prawo zamówień publicznych. Pisemna odpowiedź zostanie przesłana wszystkim uczestnikom postępowania bez wskazania źródła zapytania oraz umieszczona na stronie internetowej na której jest dostępna SIWZ. Zamawiający nie przewiduje zwołania zebrania wykonawców. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, przed terminem składania ofert Zamawiający może zmodyfikować treść SIWZ. O każdej ewentualnej zmianie Zamawiający powiadomi niezwłocznie każdego z wykonawców, którym przekazano SIWZ oraz zamieści informację ze zmianami na stronie internetowej. W przypadku, gdy zmiana będzie powodować konieczność modyfikacji ofert, Zamawiający przedłuży termin składania ofert. W takim przypadku wszelkie prawa i zobowiązania wykonawcy i zamawiającego odnośnie wcześniej ustalonych terminów będą podlegały nowemu terminowi.

11. Oferta musi zawierać następujące dokumenty:

1. Wypełniony formularz ofertowy.( załącznik nr 3).

2. Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert lub jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum 5 operatów szacunkowych w tym co najmniej:

- dwóch z zabudową siedliskową w skład której będą wchodziły - minimum jeden budynek mieszkalny i dwa budynki gospodarcze typu stodoła, obora itp.;

- jeden operat dotyczący wyceny lasów.

Wykaz powinien zawierać wartość, przedmiot, datę wykonania i odbioru.

Do wykazu załączyć należy dokument potwierdzający, że usługa została wykonana lub jest wykonywana należycie.

3. Oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust.1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (Dz.U. nr 113 z 2010 r poz. 759 z póź. zmianami) załącznik nr 4, w przypadku Wykonawców, którzy ubiegają się o zamówienie, każdy z Wykonawców wypełnia załącznik nr 4.

4. Oświadczenie, że nie podlega wykluczeniu z udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 24 Ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (Dz. U nr 113 z 2010 r. poz. 759 z późn.zm.) załącznik nr 5, w przypadku Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o zamówienie, każdy wypełnia załącznik nr 5.

5. Dokument potwierdzający uzyskanie uprawnień zawodowych w zakresie szacowania nieruchomości nadany zgodnie z działem V, rozdziałem 4. Ustawy o gospodarce nieruchomościami, w celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 20 stycznia 2004 roku.

6. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terenem Rzeczypospolitej Polski, zamiast dokumentu wymienionego w punkcie 5. Składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono jego upadłości. Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej ni z 6 miesięcy przed upływem składania ofert. Jeżeli nie wydaje sie takiego dokumentu, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania

7. Pełnomocnictwo wystawione dla ustanowionego pełnomocnika, podpisane przez ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia Wykonawców.

Zaleca się aby dokumenty ułożone były wg. w/w kolejności

12. Miejsce oraz termin składania ofert

1. Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie w siedzibie zamawiającego w terminie do dnia 2.06.2011 r. do godz. 9 00 , oferty przesłane pocztą lub przesyłką kurierską będą uznane za złożone w terminie jeżeli będą dostarczone do sekretariatu do dnia 2.06.2011 r. do godz. 9 00.

2 Miejsce składania ofert pokój 104 sekretariat Kampinoskiego Parku Narodowego Izabelin 05-080 ul. Tetmajera 38.

3. Ofertę należy składać w zaklejonej kopercie. Koperta winna być zaadresowana do Zamawiającego i winna zawierać następujące informacje:

A/ NAZWA I ADRES WYKONAWCY (w celu zwrotu oferty w przypadku opisanym w art. 84 ust.2 ustawy),

B/ Napis : „Oferta przetargowa na wykonanie operatów szacunkowych nieruchomości położonych na terenie Kampinoskiego Parku Narodowego”

nie otwierać do 2.06.2011 r do godz. 9.00

4. Oferta złożona po terminie zostanie zwrócona Wykonawcy bez otwierania

5.Wykonawca może wprowadzić, zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełnienia do złożonych ofert pod warunkiem, że zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian, poprawek itp. przed terminem składania ofert. Powiadomienie o wprowadzeniu zmian musi być złożone według takich samych wymagań jak składana oferta tj. koperta odpowiednio oznakowana z dopiskiem „ Zmiana ”.

6. Wykonawca ma prawo przed upływem terminu składania ofert wycofać się z postępowania poprzez złożenie pisemnego powiadomienia (według takich samych zasad jak wprowadzanie zmian i poprawek ) z napisem na kopercie „ Wycofanie ”.

7. Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi w dniu 2.06.2011 r. , godzinie 10 00 w siedzibie Zamawiającego tzn. w sali konferencyjnej / nr 104 przy sekretariacie/ w budynku dyrekcji Kampinoskiego Parku Narodowego Izabelin 05 080 ul. Tetmajera 38.

8.Zamawiający dokona wyboru jednego Wykonawcy oferującego najkorzystniejsze warunki wykonania zlecenia.

9. Wykonawcy mogą być obecni przy otwarciu ofert

10. Po wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający prześle odpowiednią informację do

uczestników postępowania , oraz wyznaczy termin podpisania umowy z Wykonawcą .

11. Pouczenie o środkach postępowania ochrony prawnej przysługujących Wykonawcom:

W prowadzonym postępowaniu maja zastosowanie przepisy zawarte w dziale VI prawa zamówień publicznych- „Środki ochrony prawnej” określające zasady wnoszenia odwołań i skarg do sądu. Z uwagi na obszerność tych przepisów należy z nimi się zapoznać bezpośrednio analizując Prawo zamówień publicznych – art.179 do 198 .

13. Opis sposobu obliczenia ceny

Cena oferty jest ceną roboczogodziny.

Cena w ofercie musi być podana w złotych polskich cyfrowo i słownie, powinna wyrażać kwotę netto i brutto dla przedmiotu zamówienia.

Koszt wykonania usługi będzie określony jako iloczyn kosztu roboczogodziny i normy pracochłonności wykazanej w tabeli ( zał. Nr 2).

Kalkulując cenę oferty wykonawca uwzględni:

wszelkie koszty przygotowania i realizacji przedmiotu zamówienia w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami i normami, w tym koszty uzgodnień, opinii, dojazdu i opłat niezbędnych do poniesienia przez wykonawcę w celu realizacji przedmiotu zamówienia;

Cena roboczogodziny określona przez oferenta do końca 2011 roku będzie niezmienna, a następnych latach może ulec rewaloryzacji o wskaźnik inflacji za rok poprzedni ogłoszony przez GUS ( raz na rok).

Pracochłonność za wykonanie opracowania lub ekspertyzy będzie stanowić 50% roboczogodzin tak jak za wykonanie operatu szacunkowego zgodnie z rodzajem nieruchomości.

14. Opis kryterium, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia kryteriów i sposobu oceny ofert

Przy wyborze oferty najkorzystniejszej zamawiający zastosuje następujące kryteria:

Cena (koszt)------------------------------------- 100%

Ocena ofert w zakresie wyżej przedstawionych kryteriów zostanie dokonana wg następujących zasad:

. Oferta z ceną najniższą

Cena = ----------------------------- x 10 x 100 %

Oferta rozpatrywana

15. Informacje o formalnościach jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego

Umowę w sprawie zamówienia publicznego zawiera się w trybie zgodnym z art. 139 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Zamawiający wybranemu Wykonawcy wskaże termin i miejsce podpisania umowy

Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert.

W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. Wykonawca może wtedy żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy.

16. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy

Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy

17. Wzór umowy

Wzór umowy stanowi załącznik nr 1

18. Zamówienia uzupełniające

Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w wysokości nieprzekraczającej 50% wartości zamówienia.

19. Oferty częściowe

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych

20. Oferty wariantowe

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

21. Adres poczty elektronicznej i strony internetowej zamawiającego

Adres strony zamawiającego: www.kampinoski-pn.gov.pl , adres poczty elektronicznej : Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. .

22. Informacja dotycząca walut obcych

Zamawiający nie przewiduje rozliczania w walutach obcych. Wszelkie rozliczenia dokonywane będą w PLN

23. Informacja o aukcji elektronicznej

Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej

24. Informacja o umowie ramowej

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej

Zatwierdzam

Załącznikami do specyfikacji istotnych warunków zamówienia są:

Poprawiony: piątek, 03 czerwca 2011 06:29