Home Archiwum OGŁOSZENIE O PRZETARGU - „Sporządzanie w latach 2017-2021 operatów szacunkowych, opracowań i ekspertyz nieruchomości rolnych i leśnych, budynków i zadrzewień na terenie Kampinoskiego Parku Narodowego”.
OGŁOSZENIE O PRZETARGU - „Sporządzanie w latach 2017-2021 operatów szacunkowych, opracowań i ekspertyz nieruchomości rolnych i leśnych, budynków i zadrzewień na terenie Kampinoskiego Parku Narodowego”. PDF Drukuj Email
Archiwum ogłoszeń - Archiwum przetargów i ogłoszeń
czwartek, 19 października 2017 09:19

Pytania i odpowiedzi do ogłoszenia:

1.

Zapytanie:
Termin realizacji umowy w SIWZ wskazuje jej ostatni dzień jako 30 października 2021 roku (punkt IV.1), zaś w projekcie umowy podano termin 31.10.2021 roku. Który termin zakończenia umowy jest właściwy?

Odpowiedź:
Właściwy jest termin podany we wzorze umowy, tj. 31.10.2021 r.

 

 

 

 

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego

prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na:

Sporządzanie w latach 2017-2021 operatów szacunkowych, opracowań i ekspertyz nieruchomości rolnych i leśnych, budynków i zadrzewień na terenie Kampinoskiego Parku Narodowego”.

Zamawiający oczekuje, że Wykonawcy zapoznają się dokładnie z treścią niniejszej SIWZ. Wykonawca ponosi ryzyko niedostarczenia wszystkich wymaganych informacji i dokumentów, oraz przedłożenia oferty nie odpowiadającej wymaganiom określonym przez Zamawiającego.

I. Nazwa oraz adres Zamawiającego

Kampinoski Park Narodowy, zwany dalej „KPN”, lub „Zamawiający”, z siedzibą

05-080 Izabelin, ulica Tetmajera 38,

tel.: 22 722-60-01, fax. 22 722-65-60,

adres strony internetowej: www.bip.kampinoski-pn.gov.pl www.kampinoski-pn.gov.pl

adres e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

godziny pracy: 730-1530 od poniedziałku do piątku.

II. Tryb udzielenia zamówienia

1. Kampinoski Park Narodowy zaprasza do udziału w zamówieniu publicznym w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz.U. 2017 poz. 1579) zwanej dalej „ustawą PZP” i składania ofert na: „Sporządzanie w latach 2017-2021 operatów szacunkowych, opracowań i ekspertyz nieruchomości rolnych i leśnych, budynków i zadrzewień na terenie Kampinoskiego Parku Narodowego”.

2. W zakresie nieuregulowanym niniejszą Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia, zwaną dalej „SIWZ”, zastosowanie mają przepisy ustawy PZP.

3. Wartość zamówienia wynosi 434 959,35 zł netto i nie przekracza równowartości kwoty określonej w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy PZP.

III. Opis przedmiotu zamówienia

1. Wspólny słownik zamówień CPV: 70000000 Usługi- 1 Usługi w zakresie nieruchomości.

2. Nazwa zadania: „Sporządzanie w latach 2017-2021 operatów szacunkowych, opracowań i ekspertyz nieruchomości rolnych i leśnych, budynków i zadrzewień na terenie Kampinoskiego Parku Narodowego”.

3. Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie operatów szacunkowych, opracowań i ekspertyz (zgodnie z art. 174 ust. 3a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 2147 z późn. zm.)), dla nieruchomości położonych na terenie gmin: Brochów (powiat sochaczewski), Czosnów, Leoncin (powiat nowodworski), Izabelin, Kampinos, Leszno, Łomianki, Stare Babice (powiat warszawski zachodni), leżących w granicach Kampinoskiego Parku Narodowego, zgodnie z wymogami Rozporządzenia Rady Ministrów z 21 września 2004 r. w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego (Dz.U. z 2004 r., Nr 207 poz. 2109 z późn. zm.), dalej „przedmiotem zamówienia”.

4. Wykonawca zobowiązany jest realizować przedmiot zamówienia na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącej Załącznik nr 1 do SIWZ.

5. Przedmiot zamówienia będzie współfinansowany przy udziale:

a) środków Unii Europejskiej, w tym: środki Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 – Fundusz Spójności i Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020, funduszu LIFE+, LIFE;

b) środków krajowych, w tym: środki Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Państwowego Gospodarstwa Leśnego – Lasów Państwowych;

c) środków własnych KPN i innych źródeł finansowania w zależności od specyfiki umów o dofinansowanie przedsięwzięć związanych z działalnością KPN.

6. Na podstawie art. 36a ust. 2 ustawy PZP, Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania zamówienia przez Wykonawcę.

7. Ilość wykonania przez Wykonawcę operatów szacunkowych i/lub ekspertyz i/lub opracowań będących w zakresie przedmiotu zamówienia zależy od bieżących potrzeb Zamawiającego.

8. Złożenie zapotrzebowania, czyli konieczności wykonania operatu szacunkowego i/lub ekspertyz i/lub opracowań, będzie następowało na podstawie zlecenia, dalej „Zlecenie”. Zlecenie wystawia KPN i przekazuje je Wykonawcy drogą pisemną i/lub elektroniczną i/lub faksem.

9. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykonał operaty szacunkowe i/lub ekspertyzy i/lub opracowania w okresie maksymalnie 30 dni kalendarzowych od daty złożenia zapotrzebowania przez Zamawiającego.

10. Zamawiający może wymagać od Wykonawcy wykonania Zlecenia w terminie zadeklarowanym w ofercie.

11. Zamawiający dopuszcza możliwość zlecenia Wykonawcy większej ilości niż 5 operatów szacunkowych i/lub ekspertyz i/lub opracowań w Zleceniu.

12. W szczególnych przypadkach Zamawiający może wymagać od Wykonawcy realizację Zlecenia obejmującego wykonanie maksymalnie 2 operatów szacunkowych lub ekspertyz lub opracowań w terminie ustalonym przez Zamawiającego.

13. Orientacyjna liczba operatów szacunkowych i/lub ekspertyz i/lub opracowań wyniesie ok. 290 i może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu. Biorąc pod uwagę liczbę operatów szacunkowych za realizację umowy Zamawiający zapłaci łącznie wynagrodzenie nie wyższe niż 535 000 zł brutto (434 959,35 zł netto). Wartość wynagrodzenia jest maksymalnym zabezpieczeniem umownym. Orientacyjna wartość nieruchomości objętych czynnościami związanymi z realizacją przedmiotu zamówienia wyniesie ok. 33 mln złotych brutto.

14. Kalkulując cenę oferty Wykonawca powinien uwzględnić specyfikę przedmiotu wykonania wycen, w szczególności fakt położenia nieruchomości na terenie parku narodowego, dostępność terenu, oddalenie od utwardzonych dróg, uwarunkowania terenowe (np. grunty podmokłe i zabagnione, trudno dostępne). Granice poszczególnych działek ewidencyjnych Wykonawca musi ustalić samodzielnie na podstawie wskazań właścicieli. Zamawiający może przekazać Wykonawcy materiały będące w jego posiadaniu związane z realizacją przedmiotu zamówienia. Przekazanie materiałów Wykonawcy odbywać się będzie w siedzibie Zamawiającego przy przekazywaniu Zlecenia.

IV. Termin wykonania zamówienia

1. Termin realizacji przedmiotu zamówienia: od dnia zawarcia umowy sukcesywnie do dnia 30 października 2021 r.

2. Maksymalny, wymagany termin wykonania Zlecenia wynosi do 30 dni kalendarzowych od daty podpisania Zlecenia (i przekazania przez Zamawiającego materiałów pomocniczych do realizacji przedmiotu zamówienia). Termin wykonania Zlecenia może być krótszy niż 30 dni kalendarzowych, w przypadku opisanym w rozdz. III.12 SIWZ i w zależności od zadeklarowanego przez Wykonawcę terminu realizacji Zlecenia podanego w ofercie.

V. Warunki udziału w postępowaniu

1. O udzielenie zamówienie mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy:

a) wobec których nie zachodzą podstawy do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 12-23 oraz ust. 5 pkt 1-8 ustawy PZP.

b) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności i czynności. Zamawiający, zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. (Dz.U. 2016, poz. 1126) w toku prowadzonego postępowania może zażądać od Wykonawcy koncesji, zezwolenia, licencji lub dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest wpisany do rejestru zawodowego związanego z wykonywaniem przedmiotu zamówienia (tj. dysponują co najmniej jedną osobą zdolną do wykonania zamówienia posiadającą uprawnienia zawodowe w zakresie szacowania nieruchomości);

c) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej.

Zamawiający wymaga posiadania przez Wykonawcę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 25 tys. euro.

d) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. W tym celu wykaże wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert lub jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie minimum 20 operatów szacunkowych, w tym co najmniej:

- dwóch z zabudową siedliskową, w skład której będą wchodziły – minimum jeden budynek mieszkalny i dwa budynki gospodarcze typu stodoła, obora itp.;

- dwóch operatów dotyczących wyceny nieruchomości leśnych (obszary leśne – zgodnie z art. 3 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 788 z późn. zm.);

- dwóch operatów dotyczących wyceny nieruchomości położonych na obszarach chronionych (obszary określone w art. 6 ust. 1 ustawy ochrony przyrody z 16 kwietnia 2004 r. (t.j. Dz.U z 2016 r., poz. 2134 z późn. zm.)).

Wykaz zawiera lokalizację prowadzonych prac, cel i zakres wyceny, wartość wyceny, datę sporządzenia i nazwę zleceniodawcy. Do wykazu załączyć należy dowody potwierdzające, że wykazane usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi z zakresu przedmiotu zamówienia były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych, referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

e) Wykonawca może polegać na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując przedmiot zamówienia, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 ustawy PZP;

f) w przypadku prowadzenia działalności związanej z przedmiotem zamówienia (w tym w ramach spółki osobowej lub w ramach określonych w art. 174 ust. 7 pkt 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 2147 z późn. zm.)), w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, w toku postępowania Zamawiający żąda następujących dokumentów:

aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Osoby skierowane przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia muszą spełniać warunki określone w rozdz. V.1. lit. a-c SIWZ.

2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w  sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo w formie pisemnej (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem notarialnie) należy dołączyć do oferty.

a) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki określone w rozdz. V.1. lit. d, musi spełniać, co najmniej jeden Wykonawca lub Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie;

b) Warunek określony w rozdz. V.1. lit. a-c SIWZ musi spełniać każdy Wykonawca z osobna;

c) Wykonawcy składający wspólną ofertę ponoszą odpowiedzialność solidarnie;

d) Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem.

3. Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczeń i dokumentów złożonych przez Wykonawców zgodnie z formułą: spełnia / nie spełnia. Niespełnienie jednego z powyższych warunków będzie skutkowało wykluczeniem Wykonawcy i odrzuceniem oferty.

4. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

VI. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia

1. Do oferty każdy Wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym w Załączniku nr 3 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

2. W celu potwierdzenia posiadania uprawnienia do wykonywania przedmiotu zamówienia Wykonawca dołącza do oferty dokument potwierdzający, że Wykonawca jest wpisany do rejestru zawodowego związanego z wykonywaniem przedmiotu zamówienia (tj. posiada uprawnienia zawodowe w zakresie szacowania nieruchomości).

3. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z udziału z postępowaniu, Wykonawca dołącza do oferty aktualny odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w rozdz. VI.1 SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.

5. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia – w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby – warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w rozdz. VI. 1 niniejszej SIWZ.

6. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.

7. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności:

a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu;

b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego;

c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;

d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.

8. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów:

a) wykaz wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert lub jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie minimum 20 operatów szacunkowych, w tym co najmniej:

- dwóch z zabudową siedliskową, w skład której będą wchodziły – minimum jeden budynek mieszkalny i dwa budynki gospodarcze typu stodoła, obora itp.;

- dwóch operatów dotyczących wyceny nieruchomości leśnych;

- dwóch operatów dotyczących wyceny nieruchomości położonych na obszarach chronionych,

(zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SIWZ):

Do wykazu załączyć należy dowody potwierdzające, że wykazane usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi z zakresu przedmiotu zamówienia były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych, referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;

b) w przypadku osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia, należy przedłożyć wykaz tych osób, w szczególności odpowiedzialnych wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Osoby skierowane przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia muszą spełniać warunki określone w rozdz. V.1 lit. a-c SIWZ oraz rozdz. VI.1 SIWZ;

c) dokumentu potwierdzającego spełnienie warunku, o którym mowa w rozdz. V.1 lit. c niniejszej SIWZ, tj. opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 25 tys. euro.

9. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP (Załącznik nr 5 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

10. W zakresie nie uregulowanym SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126). Dotyczy to w szczególności Wykonawcy (ów), którzy mają swoją siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.

11. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI.1. SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.

12. Oświadczenia, o których mowa w niniejszym rozdziale dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, składane są w oryginale.

13. Dokumenty, o których mowa w niniejszym rozdziale, inne niż oświadczenia, o których mowa w ust. 10, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.

14. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego.

15. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej.

VII. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami

1. Wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje Zamawiający oraz Wykonawcy mogą przekazywać pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną, za wyjątkiem oferty, umowy oraz oświadczeń i dokumentów wymienionych w rozdziale VI niniejszej SIWZ (również w przypadku ich złożenia w wyniku wezwania o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP), w stosunku do których wymaganą formę określa odpowiednio ustawa PZP oraz rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

2. W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawca winien posługiwać się znakiem sprawy określonym w SIWZ.

3. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje przekazywane przez Wykonawcę pisemnie winny być składane na adres: Kampinoski Park Narodowy, ul. Tetmajera 38, 05-080 Izabelin.

4. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje przekazywane przez Wykonawcę drogą elektroniczną winny być kierowane na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. , a faksem na nr (22) 722 65 60.

5. Wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje przekazane za pomocą faksu lub w formie elektronicznej wymagają na żądanie każdej ze stron, niezwłocznego potwierdzenia faktu ich otrzymania.

6. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ.

7. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynie do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa terminu składania ofert, Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynie po upływie terminu, o którym mowa powyżej, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. Zamawiający zamieści wyjaśnienia na stronie internetowej, na której udostępniono SIWZ.

8. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku, o którym mowa w rozdz. VII. 7 niniejszej SIWZ.

9. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszej SIWZ, a treścią udzielonych odpowiedzi, jako obowiązującą należy przyjąć treść pisma zawierającego późniejsze oświadczenie Zamawiającego.

10. Zamawiający nie przewiduje zwołania zebrania Wykonawców.

11. Osobami uprawnionymi przez Zamawiającego do porozumiewania się z Wykonawcami są:

a) Mirosław Kusztal,

b) Jolanta Markowska,

c) Anna Szumera,

d) Paweł Dzirba.

Od godz. 7:30 do godz. 15:30 pn. – pt.

Jednocześnie Zamawiający informuje, że przepisy ustawy PZP nie pozwalają na jakikolwiek inny kontakt – zarówno z Zamawiającym, jak i osobami uprawnionymi do porozumiewania się z Wykonawcami – niż wskazany w niniejszym rozdziale SIWZ. Oznacza to, że Zamawiający nie będzie reagował na inne formy kontaktowania się z nim, w szczególności na kontakt telefoniczny lub/i osobisty w swojej siedzibie.

VIII. Wymagania dotyczące wadium

W niniejszy postępowaniu wadium nie jest wymagane.

IX. Termin związania ofertą

a.i.1. Termin związania z ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert (art. 85 ust. 5 ustawy PZP).

a.i.2. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.

X. Opis sposobu przygotowania oferty

1. Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty:

a) wypełniony formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ, zawierający w szczególności: oferowaną cenę zamówienia brutto i netto, kryterium dotyczące terminu realizacji zamówienia i zobowiązanie warunków płatności, oświadczenie o okresie związania ofertą oraz o akceptacji wszystkich postanowień SIWZ i wzoru umowy bez zastrzeżeń.

b) oświadczenia i dokumenty wymienione w rozdziale VI. 1-5 niniejszej SIWZ;

2. Oferta musi być napisana w języku polskim, na maszynie do pisania, komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką oraz podpisana przez osobę(y) upoważnioną(e) do reprezentowania Wykonawcy na zewnątrz i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty.

3. W przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie.

4. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

5. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę, zawierającą jedną, jednoznacznie opisaną propozycję. Złożenie większej liczby ofert spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez danego Wykonawcę.

6. Treść złożonej oferty musi odpowiadać treści SIWZ.

7. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.

8. Zaleca się, aby każda zapisana strona oferty była ponumerowana kolejnymi numerami, a cała oferta wraz z załącznikami była w trwały sposób ze sobą połączona (np. zbindowana, zszyta uniemożliwiając jej samoistną dekompletację) oraz zawierała spis treści.

9. Poprawki lub zmiany (również przy użyciu korektora) w ofercie, powinny być parafowane własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę.

10. Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie. Koperta powinna być oznakowana nazwą (firmą) i adresem Wykonawcy, zaadresowana na adres Kampinoski Park Narodowy (ul. Tetmajera 38, 05-080 Izabelin) oraz opisana:

nazwa (firma) Wykonawcy

adres Wykonawcy

Kampinoski Park Narodowy

ul. Tetmajera 38,

05-080 Izabelin

Oferta w postępowaniu na: „Sporządzanie w latach 2017-2020 operatów szacunkowych, opracowań i ekspertyz nieruchomości rolnych i leśnych, budynków i zadrzewień na terenie Kampinoskiego Parku Narodowego”

Nie otwierać przed dniem 27 października 2017 r., godz. 10.15.

11. Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 8 w zw. z art. 96 ust. 3 ustawy PZP oferty składane w postępowaniu o zamówienie publiczne są jawne i podlegają udostępnieniu od chwili ich otwarcia, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 z późn. zm.), jeśli Wykonawca w terminie składania ofert zastrzegł, że nie mogą one być udostępniane i jednocześnie wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.

12. Zamawiający zaleca, aby informacje zastrzeżone, jako tajemnica przedsiębiorstwa były przez Wykonawcę złożone w oddzielnej wewnętrznej kopercie z oznakowaniem „tajemnica przedsiębiorstwa”, lub spięte (zszyte) oddzielnie od pozostałych, jawnych elementów oferty. Brak jednoznacznego wskazania, które informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa oznaczać będzie, że wszelkie oświadczenia i zaświadczenia składane w trakcie niniejszego postępowania są jawne bez zastrzeżeń.

13. Zastrzeżenie informacji, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji będzie traktowane, jako bezskuteczne i skutkować będzie zgodnie z uchwałą SN z 20 października 2005 (sygn. III CZP 74/05) ich odtajnieniem.

14. Zamawiający informuje, że w przypadku kiedy Wykonawca otrzyma od niego wezwanie w trybie art. 90 ustawy PZP, a złożone przez niego wyjaśnienia i/lub dowody stanowić będą tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji Wykonawcy będzie przysługiwało prawo zastrzeżenia ich jako tajemnica przedsiębiorstwa. Przedmiotowe zastrzeżenie Zamawiający uzna za skuteczne wyłącznie w sytuacji kiedy Wykonawca oprócz samego zastrzeżenia, jednocześnie wykaże, iż dane informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.

15. Wykonawca może wprowadzić zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełnienia do złożonej oferty pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne zawiadomienie o wprowadzeniu zmian przed terminem składania ofert. Powiadomienie o wprowadzeniu zmian musi być złożone wg takich samych zasad, jak składana oferta tj. w kopercie odpowiednio oznakowanej napisem „ZMIANA”. Koperty oznaczone „ZMIANA” zostaną otwarte przy otwieraniu oferty Wykonawcy, który wprowadził zmiany i po stwierdzeniu poprawności procedury dokonywania zmian, zostaną dołączone do oferty.

16. Wykonawca ma prawo przed upływem terminu składania ofert wycofać się z postępowania poprzez złożenie pisemnego powiadomienia, według tych samych zasad jak wprowadzanie zmian i poprawek z napisem na kopercie „WYCOFANIE”. Koperty oznakowane w ten sposób będą otwierane w pierwszej kolejności po potwierdzeniu poprawności postępowania Wykonawcy oraz zgodności ze złożonymi ofertami. Koperty ofert wycofywanych nie będą otwierane.

17. Do przeliczenia na PLN wartości wskazanej w dokumentach złożonych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, wyrażonej w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs publikowany przez Narodowy Bank Polski z dnia wszczęcia postępowania.

18. Oferta, której treść nie będzie odpowiadać treści SIWZ, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP zostanie odrzucona (art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy PZP). Wszelkie niejasności i wątpliwości dotyczące treści zapisów w SIWZ należy zatem wyjaśnić z Zamawiającym przed terminem składania ofert w trybie przewidzianym w rozdziale VII niniejszej SIWZ. Przepisy ustawy PZP nie przewidują negocjacji warunków udzielenia zamówienia, w tym zapisów projektu umowy, po terminie otwarcia ofert.

XI. Opis sposobu obliczenia ceny

1. Wykonawca poda cenę oferty w formularzu ofertowym sporządzonym według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ.

2. Cena oferty stanowi cenę roboczogodziny.

3. Zamawiający przewiduje możliwość zmian ceny ofertowej brutto (zgodnie z zapisami umowy § 9 ust. 1a).

4. Cena musi być wyrażona w złotych polskich (PLN) z dokładnością nie większą niż dwa miejsca po przecinku i wyrażać cenę netto i brutto (zasada zaokrąglenia – poniżej 5 należy końcówkę pominąć, powyżej i równe 5 należy zaokrąglić w górę).

5. Koszt wykonania usługi będzie określony, jako iloczyn kosztu roboczogodzin i normy pracochłonności wykazanej w tabeli (Załącznik nr 6 do SIWZ – Załącznik nr 2 do Umowy).

6. Kalkulując cenę oferty wykonawca uwzględnia:

a) wszelkie koszty niezbędne dla prawidłowego i pełnego wykonania zamówienia zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia i wzorem umowy określonym w niniejszej SIWZ oraz wszelkie opłaty i podatki wynikające z obowiązujących przepisów,

b) wszelkie koszty przygotowania i realizacji przedmiotu zamówienia w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami i normami w tym koszty uzgodnień, opinii, dojazdu i opłat niezbędnych do poniesienia przez Wykonawcę w celu realizacji przedmiotu zamówienia,

c) cena roboczogodziny określona przez Wykonawcę do końca trwania umowy będzie niezmienna. Pracochłonność za wykonanie opracowania lub ekspertyzy będzie stanowić 50% roboczogodzin tak jak za wykonanie operatu szacunkowego.

7. Wykonawca poda w formularzu ofertowym kwotę podatku od towarów i usług (VAT) obliczoną wg stawki właściwej dla przedmiotu zamówienia obowiązującej według stanu prawnego na dzień składania ofert. Określenie ceny ofertowej z zastosowaniem nieprawidłowej stawki podatku od towarów i usług (VAT) potraktowane będzie, jako błąd w obliczeniu ceny i spowoduje odrzucenie oferty, jeżeli nie ziszczą się ustawowe przesłanki omyłki (na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP w związku z art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP).

8. W przypadku rozbieżności pomiędzy ceną podaną cyfrowo a słownie, jako wartość właściwa zostanie przyjęta cena podana słownie.

9. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich (PLN).

XII. Miejsce i termin składania ofert

1. Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego przy ul. Tetmajera 38 w Izabelinie – pok. 104 do dnia 27 października 2017 r., do godziny 10.00 i zaadresować zgodnie z opisem przedstawionym w rozdziale X.10 SIWZ.

2. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania terminu składania ofert ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową czy kurierską.

3. Oferta złożona po terminie wskazanym w rozdz. XI.1 niniejszej SIWZ zostanie zwrócona Wykonawcy zgodnie z zasadami określonymi w art. 84 ust. 2 ustawy PZP.

4. Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi w dniu 27 października 2017 r., o godzinie 10.15 w siedzibie Zamawiającego, w sali konferencyjnej nr 103 przy sekretariacie, w budynku dyrekcji Kampinoskiego Parku Narodowego, Izabelin 05-080, ul. Tetmajera 38.

5. Podczas otwarcia ofert Zamawiający odczyta informacje, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy PZP.

6. Niezwłocznie po otwarciu ofert Zamawiający zamieści na stronie www.bip.kampinoski-pn.gov.pl informacje dotyczące:

a) kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;

b) firm oraz adresów Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie;

c) ceny i warunków płatności zawartych w ofertach.

XIII. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert

1. Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.

2. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach zawartych w ust. 3 poniżej.

3. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich znaczeniem:

a) łączna cena oferowana roboczogodziny – C – 60%,

b) czas realizacji – T – 40%,

4. Ocena ofert w zakresie przedstawionych wyżej kryteriów zostanie dokonana wg następujących zasad:

a) w zakresie przyjętego kryterium „łączna cena oferowana roboczogodziny” oferta może uzyskać maksymalnie 60 punktów. Ocena punktowa kryterium dokonana zostanie zgodnie z formułą;

najniższa cena spośród ważnych ofert

C = -------------------------------------------------- x 60 pkt.

cena badanej oferty

b) w zakresie przyjętego kryterium „czas realizacji” oferta może uzyskać maksymalnie 40 punktów. Przyjmuje się, że maksymalną ilość punktów może uzyskać Wykonawca, który zadeklarował wykonanie maksymalnie 5 operatów szacunkowych w okresie do 10 dni kalendarzowych od daty podpisania druku Zlecenia. Ocena punktowa kryterium dokonana zostanie zgodnie z formułą:

Czas wykonania maksymalnie pięciu operatów szacunkowych

do 30 dni kalendarzowych - Ilość punktów (T) - 20

do 20 dni kalendarzowych - Ilość punktów (T) - 30

do 10 dni kalendarzowych - Ilość punktów (T) - 40

5. Całkowita liczba punktów, jaką otrzyma dana oferta, zostanie obliczona wg poniższego wzoru:

L = C + T

gdzie:

L – całkowita liczba punktów,

C – punkty uzyskane w kryterium „łączna cena oferowana roboczogodziny” (w PLN),

T – punkty uzyskane w kryterium „czas realizacji” (w dniach),

6. Punktacja przyznawana ofertom w kryterium „łączna cena oferowana roboczogodziny” będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

7. Czas wykonania maksymalnie pięciu operatów szacunkowych został ściśle określony. W przypadku podania przez Wykonawcę w formularzu ofertowym innego terminu niż: do 30 dni, lub do 20 dni, lub do 30 dni (np. 25 dni), Zamawiający ma prawo naliczyć maksymalnie 20 punktów w powyższym kryterium i przyjąć, że czas wykonania maksymalnie pięciu operatów szacunkowych wyniesie do 30 dni kalendarzowych.

8. W przypadku, gdy Wykonawca nie wpisze do formularza ofertowego czasu wykonania maksymalnie pięciu operatów szacunkowych, Zamawiający ma prawo naliczyć maksymalnie 20 punktów w powyższym kryterium i przyjąć, że czas wykonania maksymalnie pięciu operatów szacunkowych wyniesie do 30 dni kalendarzowych.

9. W sytuacji gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty, które uzyskały taką samą ilość punktów, wezwie on Wykonawców, którzy złożyli oferty do złożenia w określonym terminie ofert dodatkowych. Wykonawcy składający ofertę dodatkowe nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.

10. Zamawiający, zgodnie z art. 24 aa. ust. 1 ustawy PZP, dokona tzw. „procedury odwróconej”, zgodnie z którą Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (zgodnie z rozdz. VI SIWZ). W tym przypadku może żądać od Wykonawców dokumentów i wyjaśnień dotyczący treści złożonej oferty. Wykonawca będzie zobowiązany do przedstawienia wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego.

11. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie PZP oraz w SIWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.

XIV. Informacje o formalnościach, jakie powinny być dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego

1. Osoby reprezentujące Wykonawcę przy podpisywaniu umowy powinny posiadać ze sobą dokumenty potwierdzające ich umocowanie do podpisania umowy, o ile umocowanie to nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty.

2. W przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Umowa taka winna określać strony umowy, cel działania, sposób współdziałania, zakres prac przewidzianych do wykonania każdemu z nich, solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia, oznaczenie czasu trwania konsorcjum (obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia, gwarancji i rękojmi), wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków do czasu wykonania zamówienia.

3. Zawarcie umowy nastąpi wg wzoru Zamawiającego stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ.

4. Postanowienia ustalone we wzorze umowy nie podlegają negocjacjom.

5. W przypadku, gdy Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający będzie mógł wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, w oparciu o art. 24 aa ustawy PZP chyba, że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy PZP.

XV. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy

Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

XVI. ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA, KTÓRE ZOSTANĄ WPROWADZONE DO TREŚCI ZAWIERANEJ UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO, OGÓLNE WARUNKI UMOWY ALBO WZÓR UMOWY, JEŻELI ZAMAWIAJĄCY WYMAGA OD WYKONAWCY, ABY ZAWARŁ Z NIM UMOWĘ W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO NA TAKICH WARUNKACH

1. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia następujących zmian postanowień zawartej umowy:

a) w zakresie wynagrodzenia – gdy nastąpi zmiana stawki podatku od towarów i usług (VAT) w związku ze zmianą przepisów o podatku od towarów i usług – o kwotę będącą różnicą pomiędzy kwotą VAT po zmianie stawki tego podatku

b) w zakresie maksymalnej szacunkowej kwoty przydzielonego wynagrodzenia, określonej w § 4 ust. 1 Umowy i w rozdz. III.13 SIWZ;

c) w zakresie terminu wykonania zamówienia, w przypadku braku dostępu do obszarów, w których wykonywana będzie realizacja przedmiotu zamówienia np. w wyniku zakazu wstępu do lasu spowodowanego wysokim stopniem zagrożenia pożarowego. Przesunięcie terminu może nastąpić wyłącznie o czas równy ilości dni braku dostępu do obszarów wykazanych w Zleceniu;

d) z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach, na czas jej działania uniemożliwiającego wykonywanie zamówienia;

e) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie przedmiotu zamówienia, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron – wyłącznie na okres uniemożliwienia Wykonawcy wykonywania zamówienia.

2. O wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę terminów Wykonawca winien jest poinformować Zamawiającego w formie pisemnej.

3. Strony z powodów, jakie mogą wpływać na zmiany terminów wykonania danego Zlecenia, wyłączają niedogodności związane z pogodą, typową dla okresu wykonywania robót w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia.

XVII. Informacje o umowie ramowej

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

XVIII. zamówienia Dodatkowe

Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówienia, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP.

XIX. Oferty częściowe

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

XX. oferty wariantowe

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

XXI. informacja o aukcji elektronicznej

Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej.

XXII. Pouczenie o środkach ochrony prawnej

1. Każdemu Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy PZP przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w dziale VI ustawy PZP jak dla postępowań poniżej kwoty określonej w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy PZP.

2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy PZP.

Integralną część niniejszej SIWZ stanowią:

Wzór umowy - Załącznik nr 1

Oferta - Załącznik nr 2

Oświadczenie o spełnieniu wymagań - Załącznik nr 3

Wykaz zrealizowanych prac - Załącznik nr 4

Przynależność do grupy kapitałowej - Załącznik nr 5

Normy pracochłonności - Załącznik nr 6

Nazwa pliku: Przetarg RzM.zip (Szczegóły)
Typ: zip
Rozmiar: 2,776.94 Kb

Poprawiony: piątek, 27 października 2017 11:01