Home Przetargi publiczne Ogłoszenie o przetargu na ukierunkowanie ruchu turystycznego przez budowę infrastruktury turystycznej – wymiana kładki przez kanał Łasica na żółtym szlaku turystycznym
Ogłoszenie o przetargu na ukierunkowanie ruchu turystycznego przez budowę infrastruktury turystycznej – wymiana kładki przez kanał Łasica na żółtym szlaku turystycznym PDF Drukuj Email
Archiwum przetargów i ogłoszeń
Wpisany przez Ewa Siatecka   
czwartek, 24 sierpnia 2017 11:44
DE-Tur/370/10-5/17
Izabelin, 24.08.2017 r.


OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie:
„Ukierunkowanie ruchu turystycznego przez budowę infrastruktury turystycznej – wymiana kładki przez kanał Łasica na żółtym szlaku turystycznym”

I. nazwa i adres zamawiającego:
Kampinoski Park Narodowy z siedzibą 05-080 Izabelin, ulica Tetmajera 38,
tel. 22 722-60-01, fax. 22 722-65-60, e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Godziny pracy: 7.30-15.30 od poniedziałku do piątku

II. tryb zamówienia:
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego, na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych tj. z dnia 26 listopada 2015 r. (Dz.U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.).

III. adres strony internetowej:
www.kampinoski-pn.gov.pl
www.bip.kampinoski-pn.gov.pl

IV. przedmiot i zakres zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest budowa kładki dla ruchu pieszo-rowerowego nad kanałem Łasica, w ciągu drogi gminnej Cisowe – Zamość wraz z rozbiórką istniejącego obiektu w Kampinoskim Parku Narodowym, obręb ew. Cisowe, dz. ew. nr 135, 147 i 148, oraz obręb ew. Zamość, dz. ew. nr 296, 297, 298, 354 i 358, gm. Leoncin, zgodnie z załączoną dokumentacją projektową (Załącznik nr 1 do SIWZ). Zakres prac obejmuje: rozbiórkę istniejącej kładki nad kanałem oraz budowę kładki pieszo-rowerowej z balustradami i najazdami. Długość kładki wyniesie 25 mb. Kładka ma umożliwiać komunikację pieszą oraz rowerową przez kanał Łasica w ciągu drogi gminnej Cisowe–Zamość, którą biegnie żółty szlak turystyczny. Z myślą o służbach Kampinoskiego Parku Narodowego dopuszcza się również okazjonalny przejazd przez kładkę pojazdu samochodowego o masie całkowitej nie większej niż 2800 kg i nacisku na koło nie przekraczającym 7,5 kN. Przejazd przez kładkę osób postronnych ma uniemożliwiać zamontowana z obu stron kładki składana blokada typu parkingowego w formie słupka zamykana na klucz.
Wspólny Słownik Zamówień CPV:
45200000-9 – Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45420000-7 – Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45400000-1 – Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45100000-8  – Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 – Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

V. informacja o możliwości lub wymogu złożenia oferty wariantowej:
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.

VI. termin wykonania zamówienia
do dnia 20.11.2017 roku

VII. warunki udziału w postępowaniu oraz podstawy wykluczenia
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.
b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości, co najmniej 200 000,00 PLN.
c) zdolności technicznej lub zawodowej.
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:
(i) posiada wiedzę i doświadczenie wyrażające się w wykonaniu należycie, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie:
▪ w ramach jednego zamówienia (umowy) co najmniej 1 roboty budowlanej polegającej na wykonaniu kładki spacerowej, pomostu i/lub platformy widokowej o konstrukcji drewnianej i/lub z materiałów drewnopodobnych (recyklingowych, kompozytowych) o wartości nie mniejszej niż 50 000,00 PLN;
▪ w ramach jednego zamówienia (umowy) co najmniej 1 roboty budowlanej polegającej na budowie obiektu mostowego nad ciekiem wodnym o wartości nie mniejszej niż 50 000,00 PLN;
(ii) dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia:
▪ kierownik robót budowlanych – posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
W przypadku obywateli państw Europejskich Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej muszą oni spełniać wymogi w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z których wynika, że samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
2. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w rozdz. V. 1. 2) SIWZ zostaną uznane za spełnione, jeżeli warunki te spełnia co najmniej jeden z Wykonawców lub łącznie Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie.
4. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w rozdz. V. 1. 2) lit. b-c SIWZ w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
5. Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja” o której mowa w rozdz. V. 4) niniejszej SIWZ wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy:
1) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia;
2) Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 pkt. 1, 3, 4, 8 ustawy PZP;
3) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.

VIIa) wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia
1. Do oferty każdy Wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym w Załączniku nr 3 do SIWZ Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w rozdz. VI. 1 niniejszej SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
3. Zamawiającego żąda aby Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu złożył oświadczenie o którym mowa w rozdz. VI. 1 niniejszej SIWZ / zamieścił informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w rozdz. VI. 1 niniejszej SIWZ.
4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenie o którym mowa w rozdz. VI. 1 niniejszej SIWZ dotyczące tych podmiotów.
5. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
6. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę̨ z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów, które określają̨ w szczególności:
a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu;
b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę̨, przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postepowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą̨.
7. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów:
a) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku;
b) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (zgodnie z Załącznikiem nr 5 do niniejszej SIWZ), oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty;
c) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (zgodnie z Załącznikiem nr 6 do niniejszej SIWZ).

VIII. informacja na temat wadium
1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 5 000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy 00/100 złotych) przed upływem terminu składania ofert.
2. Wadium może być wniesione w:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359).
3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku Gospodarstwa Krajowego nr rachunku 26 1130 1017 0020 1381 5690 0001, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu DE-Tur/370/10/17 na wymianę kładki przez kanał Łasica”.
4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdz. VIII. 3 SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).
5. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie:
1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty;
2) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie.
6. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP.
7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona.
8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa PZP.
IX. kryteria oceny ofert i ich znaczenie
1. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach:
a) Łączna cena ofertowa brutto – C;
b) Okres gwarancji na wykonane prace (w latach) – G.
2. Powyższym kryteriom Zamawiający przypisał następujące znaczenie:
a) łączna cena ofertowa brutto – waga 60%
sposób oceny: C = cena najtańszej oferty / cena badanej oferty x 60 pkt
b) okres gwarancji – waga 40%
sposób oceny: G = okres gwarancji badanej oferty / maksymalny okres gwarancji spośród badanych ofert x 40 pkt
razem – 100%, 100 pkt
3. Całkowita liczba punktów, jaką otrzyma dana oferta, zostanie obliczona wg poniższego wzoru:
L = C + G
gdzie:
L – całkowita liczba punktów,
C – punkty uzyskane w kryterium „Łączna cena ofertowa brutto”,
G – punkty uzyskane w kryterium „Okres gwarancji na wykonane prace (w latach)”,
4. Ocena punktowa w kryterium „Łączna cena ofertowa brutto” dokonana zostanie na podstawie łącznej ceny ofertowej brutto wskazanej przez Wykonawcę w ofercie, przeliczonej według wzoru opisanego powyżej.
5. Ocena punktowa w kryterium „Okres gwarancji na wykonane prace (w latach)” dokonana zostanie na podstawie zadeklarowanego okresu gwarancji na wykonane prace wskazanego przez Wykonawcę w ofercie, przeliczonego według wzoru opisanego powyżej.
Przy czym Zamawiający ustala minimalny okres gwarancji na 3 lata i maksymalny termin gwarancji na 10 lat.
6. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.
7. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie PZP oraz w SIWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.
8. Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i pozostałych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert dokona wyboru oferty z niższą ceną (art. 91 ust. 4 ustawy PZP).

X. termin składania ofert, adres, na który oferty muszą zostać wysłane, oraz język w jakim muszą one być sporządzone
termin składania ofert: 08.09.2017 r., do godziny 9.30
adres: Kampinoski Park Narodowy ul. Tetmajera 38, 05-080 Izabelin
Oferta musi być sporządzona w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

XI. termin związania ofertą
1. Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert (art. 85 ust. 5 ustawy PZP).
2. Wykonawca może przedłużyć termin związania ofertą, na czas niezbędny do zawarcia umowy, samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego, z tym że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
3. Odmowa wyrażenia zgody na przedłużenie terminu związania ofertą nie powoduje utraty wadium.
4. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwie, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. Jeżeli przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane jest po wyborze oferty najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenia dotyczy jedynie Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.

XII. informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

XIII. informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów
Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.

XIV. informacja o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna
Zamawiający nie zamierza stosować aukcji elektronicznej.

XV. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.


SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA:
Nazwa pliku: SIWZ kladka Lasica 2017.rtf (Szczegóły)
Typ: rtf
Rozmiar: 3,264.07 Kb

Załącznik nr 1 do SIWZ - dokumentacja projektowa:
Nazwa pliku: Zalacznik nr 1 do SIWZ dokumentacja projektowa kladka Lasica.zip (Szczegóły)
Typ: zip
Rozmiar: 18,353.79 Kb


PYTANIA I ODPOWIEDZI
PYTANIE 1: Czy możliwy jest przejazd po ścieżkach rowerowych żółtego szlaku turystycznego, sprzętu wskazanego w STWiORB niezbędnego do realizacji kładki?
ODPOWIEDŹ 1: W zależności z jakiego sprzętu Wykonawca będzie korzystał przejazd żółtym szlakiem turystycznym może być bardzo utrudniony lub też niemożliwy.

PYTANIE 2: W przypadku udzielenia negatywnej odpowiedzi na pytanie nr 1, prosimy o wskazanie dróg dojazdowych, którymi będzie możliwy przejazd sprzętu wskazanego w STWiORB niezbędnego do realizowanej kładki.
ODPOWIEDŹ 2: Do dojazdów na Plac Budowy zaleca się korzystanie z drogi publicznej wiodącej z miejscowości Górki przez miejscowość Zamość. Należy mieć na względzie, że w zależności od warunków atmosferycznych (opady) i rodzajów zastosowanego sprzętu tu także przejazd może być utrudniony.

PYTANIE 3: Czy Zamawiający posiada wszystkie niezbędne zezwolenia i zgody od zarządców dróg na przejazd/dowóz sprzętu wskazanego w STWiORB niezbędnego do realizowanej kładki?
ODPOWIEDŹ 3: Zamawiający nie posiada niezbędnych zezwoleń i zgód od zarządców dróg. Uzyskanie stosownych zezwoleń/zgód należy do obowiązków Wykonawcy w ramach przedmiotowego zamówienia.

PYTANIE 4: Czy wskazane w Przedmiarze Robót w poz. 5 Wbijanie pali z tworzyw sztucznych o średnicy fi 250 mm na głębokość 4,20 m, 8 szt. dotyczy pali dł. 4,10 m tak jak wskazano w Projekcie Wykonawczym oraz STWiORB M-02.00 Pale?
ODPOWIEDŹ 4: Tak dotyczy, jednakże przygotowując ofertę należy skorygować liczbę i długość pali wskazanych w Przedmiarze Robót stosownie do zapisów Projektu Wykonawczego.

PYTANIE 5: Na detalach  „DETAL A – PRZEKRÓJ B-B” oraz  „DETAL A – PRZEKRÓJ A-A” na rysunku „Detal C” na stronie nr 19 w projekcie wykonawczym pojawia się ofasowanie z blachy aluminiowej dylatowanej od powierzchni drewna warstwą przekładkową w postaci systemowej maty strukturalnej, które nie występuje w zamieszczonym przedmiarze. Czy w kosztorysie ofertowym należy uwzględnić ten element?
ODPOWIEDŹ 5: Tak, oferent powinien uwzględnić w kosztorysie ofertowym wskazany element. Należy przyjąć, że do wykonania przewidziano 272 szt. obróbek, natomiast łączna powierzchnia drewnianych elementów konstrukcji kładki przeznaczonych do ofasowania wynosi 8,46 m2.
Poprawiony: sobota, 30 września 2017 00:01