Home Przetargi publiczne Ogłoszenie o przetargu na rewitalizację zabytkowych obiektów leśnej architektury drewnianej na terenie ODM w Granicy ETAP I
Ogłoszenie o przetargu na rewitalizację zabytkowych obiektów leśnej architektury drewnianej na terenie ODM w Granicy ETAP I PDF Drukuj Email
Archiwum przetargów i ogłoszeń
Wpisany przez Ewa Siatecka   
wtorek, 20 marca 2018 14:36
DE-Tur/370/4-5/18
Izabelin, 20.03.2018 r.


OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie:
„Rewitalizacja zabytkowych obiektów leśnej architektury drewnianej na terenie Ośrodka Dydaktyczno-Muzealnego Kampinoskiego Parku Narodowego w Granicy oraz ich adaptacja do celów muzealnych i edukacyjnych;
etap I – remont, przebudowa i rozbudowa obiektów w zakresie architektury, konstrukcji oraz instalacji odgromowej wraz ze zmianą sposobu użytkowania”

I. nazwa i adres zamawiającego:
Kampinoski Park Narodowy z siedzibą 05-080 Izabelin, ulica Tetmajera 38,
tel. 22 722-60-01, fax. 22 722-65-60, e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Godziny pracy: 7.30-15.30 od poniedziałku do piątku

II. tryb zamówienia:
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego, na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych tj. z dnia 24.08.2017 r. (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579, z późn. zm.).
Zamawiający przewiduje zastosowanie procedury przewidzianej w treści art. 24 aa. Ustawy Pzp, tzw. „procedury odwróconej”, zgodnie z którą Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu.

III. adres strony internetowej:
www.kampinoski-pn.gov.pl
www.bip.kampinoski-pn.gov.pl

IV. przedmiot i zakres zamówienia:
Wspólny Słownik Zamówień CPV:
71000000-8 - USŁUGI ARCHITEKTONICZNE, BUDOWLANE, INŻYNIERYJNE I KONTROLNE
71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne
45000000-7 - ROBOTY BUDOWLANE
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45453100-8 - Roboty renowacyjne
45321000-3 - Izolacja cieplna
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistyczne
45422000-1 - Roboty ciesielskie
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej i roboty ciesielskie
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45212350-4 - Budynki o szczególnej wartości historycznej lub architektonicznej
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45410000-4 - Tynkowanie
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie
50000000-5 - USŁUGI NAPRAWCZE I KONSERWACYJNE
50700000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji instalacji budynkowych
Zakres przedmiotowy
1.    Wykonawca zobowiązany będzie do zaprojektowania (wykonania pełnej dokumentacji projektowej) i przeprowadzenia prac budowlanych w zakresie remontu i przebudowy zabytkowych obiektów budowlanych położonych na terenie Ośrodka Dydaktyczno-Muzealnego w Granicy, dz. 123, tj. budynku dawnego Nadleśnictwa Kampinos oraz budynku obecnego Muzeum Puszczy Kampinoskiej wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą, stanowiących siedzibę Ośrodka Dydaktyczno-Muzealnego Kampinoskiego Parku Narodowego w Granicy (dalej: ODM w Granicy), w tym: remont kapitalny konstrukcji obiektów z przywróceniem dawnego zabytkowego charakteru wnętrz oraz ich przystosowaniu do współczesnych wymagań użytkowych, w tym przebudowie sanitariatów, przebudowie instalacji elektrycznych wewnętrznych, wodno-kanalizacyjnych, budowie instalacji grzewczych oraz instalacji wentylacji mechanicznej, przebudowie lub budowie infrastruktury technicznej poza budynkami wraz z niezbędnym zagospodarowaniem terenu, w tym budowie kotłowni zasilanej pompami ciepła, działającymi w systemie bezobsługowym oraz budynku stróżówki, zgodnie z wymogami Zamawiającego określonymi w treści niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (dalej: SIWZ) i jej załączników (w szczególności zgodnie z Programem Funkcjonalno-Użytkowym, stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ).
2.    Budynki są wpisane do Rejestru Zabytków Województwa Mazowieckiego pod numerem 1268-A (wpis z dnia 24.07.1985 roku)
Przedmiot zamówienia obejmuje zakres prac, o którym mowa w PFU dla zamierzenia inwestycyjnego pn. Rewitalizacja zabytkowych obiektów leśnej architektury drewnianej na terenie Ośrodka Dydaktyczno-Muzealnego Kampinoskiego Parku Narodowego w Granicy oraz ich adaptacja do celów muzealnych i edukacyjnych; etap I – remont, przebudowa i rozbudowa obiektów w zakresie architektury, konstrukcji oraz instalacji odgromowej wraz ze zmianą sposobu użytkowania.
3.    Sposób wykonania przedmiotu zamówienia
1.    Przedmiot zamówienia zostanie wykonany na podstawie PFU stanowiącego załącznik nr 1 SIWZ, a także w sposób określony w treści wzoru umowy, stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ.
2.    Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia harmonogramu rzeczowo-finansowego, uwzględniającego termin wykonania zamówienia określony w rozdziale IV SIWZ. Harmonogram będzie stanowił podstawę do weryfikacji sposobu wykonania przedmiotu zamówienia. Kwoty wskazane w harmonogramie dla poszczególnych elementów powinny być tożsame z kwotami wskazanymi w formularzu oferty. W razie wątpliwości Zamawiający przyjmie jako obowiązujące kwoty wskazane w formularzu oferty.
3.    Zamawiający przewiduje wynagrodzenie ryczałtowe, określone jedną ceną za wykonanie całości przedmiotu zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany wskazać ceny częściowe, zgodnie z treścią formularza oferty w celach rozliczenia wykonanych prac w przypadku ustania umowy przed zakończeniem wykonywania przedmiotu umowy. Koszt dokumentacji projektowej nie może wynosić więcej niż 7% wartości robót budowlanych.
4.    Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił co najmniej 60 miesięcy gwarancji na wykonane prace budowlane. Wykonawcy mogą zaoferować dłuższą gwarancję, Zamawiający będzie oceniał oferty także w kryterium długości udzielonej gwarancji.
5.    Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zastosował odpowiednie rozwiązania natury projektowej jak i wykonawczej, umożliwiające nieprzerwane prowadzenie działalności ODM w Granicy poza wyznaczonym terenem budowy w budynku.
4.    Zatrudnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę
Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: prace projektowe, wszelkie roboty montażowe, instalacyjne, prace ziemne, ciesielskie i wykończeniowe wskazane w Załączniku nr 1 do SIWZ.
1)    sposób dokumentowania zatrudnienia osób realizujących czynności w zakresie realizacji zamówienia:
a.    prace będą świadczone przez osoby wymienione w wykazie pracowników wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia, stanowiącym załącznik do umowy z Wykonawcą;
b.    Wykonawca w terminie do 7 dni licząc od dnia podpisania umowy będzie zobowiązany do udokumentowania Zamawiającemu sposobu zatrudnienia ww. osób. Obok zanonimizowanych umów o pracę, może to być pisemne oświadczenie wykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących te czynności. Dopuszczalne też będą dokumenty potwierdzające opłacanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę (wraz z informacją o liczbie odprowadzonych składek), które będzie mogło przyjąć postać zaświadczenia właściwego oddziału ZUS lub zanonimizowanych dowodów potwierdzających zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń.
2)    uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań:
a.    nie przedstawienie przez Wykonawcę w terminie oświadczenia, o którym mowa w pkt. 4 ust. 1) lit. b) (powyżej) będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników świadczących usługi na podstawie umowy o pracę;
b.    w przypadku zmiany sposobu zatrudnienia osób wskazanych w ofercie, Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy lub naliczyć dodatkowo kary umowne wskazane we wzorze umowy jak za nienależyte wykonanie zamówienia;
c.    w uzasadnionych przypadkach, nie z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, możliwe jest zastąpienie ww. osoby lub osób innymi osobą (osobami) pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie powyższe wymagania co do sposobu zatrudnienia na okres realizacji zamówienia określone przez Wykonawcę w ofercie.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

V. informacja o możliwości lub wymogu złożenia oferty wariantowej:
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.

VI. termin wykonania zamówienia
do dnia 19.08.2019 roku

VII. warunki udziału w postępowaniu oraz podstawy wykluczenia
1.    O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1)    nie podlegają wykluczeniu
2)    spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a)    kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.
b)    zdolności technicznej lub zawodowej.
i.    Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże posiadanie wiedzy i doświadczenia wyrażające się w wykonaniu zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowym ukończeniu, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie, co najmniej:
1)    1 roboty polegającej na wykonaniu dokumentacji projektowej dla remontu lub przebudowy obiektów kubaturowych o konstrukcji drewnianej (z bali drewnianych) objętych ochroną konserwatorską (wpis do rejestru zabytków) o wartości inwestycji nie mniejszej niż 1.000.000,00 zł brutto (słownie złotych jeden milion 00/100);
2)    1 roboty polegającej na wykonaniu remontu, przebudowy obiektów kubaturowych o konstrukcji drewnianej (z bali drewnianych) objętego ochroną konserwatorską (wpis do rejestru zabytków) o wartości robót nie mniejszej niż 1.000.000,00 zł brutto (słownie złotych jeden milion 00/100);
ii.    Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi i wykonanie prac projektowych, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia:
1)    co najmniej 1 osobą – mającą pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą:
●    uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej;
●    doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy przy realizacji co najmniej 1 inwestycji, której przedmiotem była przebudowa lub remont obiektu kubaturowego o konstrukcji drewnianej objętego ochroną konserwatorską o wartości robót minimum 1.000.000,00 zł brutto (słownie złotych jeden milion 00/100);
●    wpis do rejestru właściwej izby samorządu zawodowego oraz aktualne wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej ze wskazaniem jego okresu ważności;
●    kwalifikacje, o których mowa w art. 37 c Ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jednolity, Dz. U. 2014 poz. 1446 z późn. zm.),
2)    co najmniej 1 osobą – mającą pełnić funkcję kierownika zespołu projektowego – projektanta posiadającego:
●    uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej;
●    wpis do rejestru właściwej izby samorządu zawodowego oraz aktualne wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej ze wskazaniem jego okresu ważności;
●    doświadczenie – jako projektant w danej specjalności – w weryfikacji lub wykonaniu przynajmniej 1 dokumentacji, której przedmiotem była przebudowa lub remont obiektów kubaturowych o konstrukcji drewnianej objętego ochroną konserwatorską (wpis do rejestru zabytków) o wartości inwestycji nie mniejszej niż 1.000.000,00 zł brutto (słownie złotych jeden milion 00/100);
3)    co najmniej 1 osobą – mającą pełnić funkcję projektanta branżowego, posiadającą:
●    uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
●    wpis do rejestru właściwej izby samorządu zawodowego oraz aktualne wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej ze wskazaniem jego okresu ważności,
●    doświadczenie – jako projektant w danej specjalności – w weryfikacji lub wykonaniu dokumentacji projektowej budowlanej (samodzielnie lub jako członek zespołu projektowego, po uzyskaniu wymaganych powyżej uprawnień budowlanych), której przedmiotem była budowa, przebudowa lub remont obiektu kubaturowego objętego ochroną konserwatorską (wpis do rejestru zabytków) o wartości robót minimum 1.000.000,00 zł brutto (słownie złotych jeden milion 00/100);
4)    co najmniej 1 osobą – mającą pełnić funkcję kierownika prac konserwatorskich, która posiada:
●    kwalifikacje, o których mowa w art. 37 a Ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jednolity, Dz. U. 2014 poz. 1446 z późn. zm.),
●    doświadczenie polegające na pełnieniu funkcji kierownika prac konserwatorskich przy pracach nad zabytkami/zabytkiem nieruchomym/i wpisanym/i do rejestru zabytków.
W przypadku obywateli państw Europejskich Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej muszą oni spełniać wymogi w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z których wynika, że samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej, w tym z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r., poz. 65).
Zamawiający dopuszcza pełnienie przez jedną osobę nie więcej niż dwóch funkcji pod warunkiem spełniania przez tą osobę warunków w zakresie posiadanych uprawnień i kwalifikacji dla tych funkcji, do których pełnienia zostanie wskazana.
c)    Sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości, co najmniej 1.000.000,00 złotych oraz posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (polisa OC) w zakresie prowadzonej działalności związanej z zamówieniem w wysokości co najmniej 1.000.000,00 złotych.
2.    O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, wobec których nie zachodzą podstawy do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 12-23 oraz ust. 5 pkt 1 i 8 ustawy Pzp.
3.    Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo w formie pisemnej (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem notarialnie) należy dołączyć do oferty.
4.    W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki określone w ust. 1 lit. od b) do c) musi spełniać co najmniej jeden Wykonawca lub Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie; warunek określony w ust. 2 musi spełniać każdy Wykonawca z osobna.
5.    Ocena spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie na zasadzie „spełnia - nie spełnia”, na podstawie oświadczeń i dokumentów złożonych przez Wykonawcę wraz z ofertą, wymienionych w Rozdziale VI SIWZ.

VIIa) wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia
1.    Wykonawca do Oferty załączy aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym w Załączniku nr 2 do niniejszej SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
2.    W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie, o którym mowa w rozdz. VI. 1 niniejszej SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
3.    Zamawiający żąda aby wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu złożył oświadczenie o którym mowa w rozdz. VI. 1 niniejszej SIWZ / zamieścił informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w rozdz. VI. 1 niniejszej SIWZ.
4.    W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w oświadczeniach o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu:
a)    wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.
W wykazie wymagane jest podanie wyłącznie robót żądanych w celu wykazania spełniania warunku dotyczącego posiadania zdolności technicznej lub zawodowej opisanego w rozdz. V ust. 1 lit. b) ppkt i. Wyłącznie w zakresie tych robót wymaga się dołączenia dowodów określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Wykaz należy sporządzić według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 7 do SIWZ;
b)     wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia: kierownika budowy, kierownika zespołu projektowego, projektanta branżowego posiadającego uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, kierownika prac konserwatorskich wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
W wykazie należy zamieścić oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia.
Wykaz należy sporządzić według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 8 do SIWZ;
c)     informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert.
d)     dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego w zakresie określonym w Rozdziale V ust. 1 lit. c SIWZ.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku.
5.    W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w oświadczeniach o braku podstaw wykluczenia:
a.    informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 Ustawy Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
b.    zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
c.    zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
d.    odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Ustawy Pzp;
e.    oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności;
f.    oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne;
g.    oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2016 r. poz. 716);
6.    W zakresie nie uregulowanym SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126).
7.    Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski.
8.    Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
9.    Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
10.    Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
Zamawiający wymaga, aby dostarczone przez Wykonawcę dowody, że będzie on dysponował zasobami podmiotów trzecich, niezbędnymi do realizacji zamówienia, obejmowały dokumenty dotyczące:
●    zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
●    sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
●    charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem,
●    zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
11.    Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
12.    Jeśli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu, o którym mowa w ust. 8 niniejszego rozdziału, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego:
a)    zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
b)    zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeśli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w rozdziale V.
13.    Jeśli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 Pzp., w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
14.    Jeśli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca zobowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy.
15.    Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia.
16.    W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy muszą złożyć oświadczenia i dokumenty, o których mowa w niniejszym Rozdziale, z tym że dokumenty wymienione w ust. 1 należy złożyć w odniesieniu do każdego Wykonawcy.
17.    Oświadczenia, o których mowa w SIWZ i ogłoszeniu o zamówieniu dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a Ustawy Pzp oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale.
Dokumenty, o których mowa w SIWZ i ogłoszeniu o zamówieniu, inne niż oświadczenia, o których mowa w pkt 1, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
18.    Ilekroć w niniejszej SIWZ (w tym w załącznikach do SIWZ) występuje wymóg podpisywania dokumentów lub oświadczeń lub też poświadczania kopii dokumentów za zgodność z oryginałem, należy przez to rozumieć, że podpisywanie (poświadczanie) tych oświadczeń i dokumentów winno być opatrzone podpisem (podpisami) osoby (osób) uprawnionej (uprawnionych) do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym dokumencie (np. rejestrze) lub osobę (osoby) upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy na podstawie pełnomocnictwa.
19.    Podpisy Wykonawcy na oświadczeniach i dokumentach muszą być złożone w sposób umożliwiający identyfikację osoby (osób) składającej (składających) podpis. Zaleca się opatrzenie podpisu pieczątką z imieniem i nazwiskiem osoby składającej podpis.
20.    Pełnomocnictwo, o którym mowa w ust. 18, w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, powinno być dołączone do oferty. Uznaje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów załączonych do oferty chyba, że co innego wynika z treści pełnomocnictwa.
21.    Brak jakiegokolwiek z wymaganych w niniejszym Rozdziale oświadczeń, dokumentów lub pełnomocnictw lub ich złożenie z błędami, spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3, ust. 3a oraz ust. 4 ustawy Pzp.
22.    Do przeliczenia na PLN wartości wskazanej w dokumentach złożonych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, wyrażonej w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs publikowany przez Narodowy Bank Polski z dnia wszczęcia postępowania.

VIII. informacja na temat wadium
1.    Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 50.000 zł.
2.    Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3.    Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a.    pieniądzu;
b.    poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c.    gwarancjach bankowych;
d.    gwarancjach ubezpieczeniowych;
e.    poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 j.t.).
4.    Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
5.    Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą.
6.    Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Ustawy Pzp.
7.    Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
8.    Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
9.    Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
10.    Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
11.    Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
12.    Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a.    odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
b.    nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
c.    zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
13.    Wadium wnoszone w formie pieniężnej powinno zostać wpłacone przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 26 1130 1017 0020 1381 5690 0001, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu DE-Tur/370/4/2018 na rewitalizację zabytkowych obiektów ODM”
14. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w ust. 13 niniejszego rozdziału SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).
15. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie:
a.    pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty;
b.    innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie.
16. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.
17. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona.

IX. kryteria oceny ofert i ich znaczenie
1.    Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował kryteriami:
a) cena brutto (zł) – wartość kryterium 60%,
b) okres gwarancji na wykonane roboty (w miesiącach) – wartość kryterium 25%,
c) termin realizacji – wartość kryterium 15%.
2.    Sposób przyznawania punktów:
a) Cena brutto:
C = Cmin/Cbad x 60
gdzie:
C - ilość punktów oferty badanej w kryterium cena.
Cmin - najniższa cena (brutto) spośród wszystkich podlegających ocenie ofert.
Cbad - cena (brutto) oferty badanej.
b) Okres gwarancji:
Okres gwarancji jakości na roboty budowlane:
TG = TGbad/TGmax x 25
gdzie:
TG - ilość punktów oferty badanej w kryterium okres gwarancji jakości.
TGbad - ilość pełnych miesięcy okresu gwarancji w ofercie badanej.
TGmax –ilość pełnych miesięcy okresu gwarancji spośród badanych ofert.
Zamawiający ustala minimalny okres gwarancji na 60 miesięcy i maksymalny termin gwarancji na 120 miesięcy. Oferty z krótszym niż 60-miesięcznym okresem gwarancji będą traktowane jako niezgodne z opisem przedmiotu zamówienia i będą podlegały odrzuceniu. W przypadku zaoferowania okresu dłuższego niż 120 miesięcy Zamawiający przyjmuje do oceny okres 120 miesięcy, a Wykonawca będzie związany terminem określonym w treści oferty.
c) Termin realizacji :
Zamawiający przyzna punkty za dni skrócenia terminu realizacji zamówienia:
o 30 dni – 5 pkt
o 60 dni – 10 pkt
o 90 dni – 15 pkt
Do Umowy zostanie wpisany termin wskazany przez Wykonawcę. W przypadku, gdy Wykonawca nie wskaże w Formularzu Ofertowym liczby dni o które oferuje skrócenie zamówienia, Zamawiający przyjmie termin wykonania zamówienia wskazany w rozdziale IV niniejszej SIWZ, za który nie będą przyznawane punkty.
Łącznie w ramach niniejszego kryterium można zdobyć 15 pkt.
3.    Jako najkorzystniejsza zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą ocenę punktową wyliczoną wg wzoru:
P = C + TG + D
gdzie:
P – całkowita liczba punktów
C – punkty uzyskane w kryterium „cena brutto”
TG – punkty uzyskane w kryterium „okres gwarancji”
D – punkty otrzymane w kryterium „termin realizacji”
Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, przy zastosowaniu matematycznych reguł zaokrąglania liczb.
4.    Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.
5.    Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i pozostałych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert dokona wyboru oferty z niższą ceną (art. 91 ust. 4 ustawy Pzp).

X. termin składania ofert, adres, na który oferty muszą zostać wysłane, oraz język w jakim muszą one być sporządzone
termin składania ofert: 04.04.2018 r., do godziny 9.30
adres: Kampinoski Park Narodowy ul. Tetmajera 38, 05-080 Izabelin
Oferta musi być sporządzona w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

XI. termin związania ofertą
1.    Termin związania z ofertą wynosi 30 dni.
2.    Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
3.    Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą z tym, że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
4.    Odmowa wyrażenia zgody na przedłużenie terminu związania ofertą nie powoduje utraty wadium.
5.    Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwie, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. Jeżeli przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane jest po wyborze oferty najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenia dotyczy jedynie Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.

XII. informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

XIII. informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów
Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.

XIV. informacja o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna
Zamawiający nie zamierza stosować aukcji elektronicznej.

XV. zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA:
Nazwa pliku: SIWZ ODM etap I.doc (Szczegóły)
Typ: doc
Rozmiar: 1,256.50 Kb

Załączniki do SIWZ:
Nazwa pliku: Załączniki do SIWZ (Szczegóły)
Typ:
Rozmiar:


PYTANIA I ODPOWIEDZI
PYTANIE 1: W punkcie VIII SIWZ podano, że warunkiem udziału w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 50 000,00 zł. W odróżnieniu od zeszłorocznego przetargu dotyczącego tego samego zadania ale w trybie „zaprojektuj i wybuduj” obecny przetarg dotyczy wyłącznie wykonania dokumentacji projektowej. Przedmiotem opracowań są w większości obiekty drewniane o niedużej kubaturze, mające wartość zabytkową, co ogranicza zainteresowanie tematem do wykonawców o wąskiej specjalizacji. Czy jest uzasadnienie dla tak wysokiego wadium na prace projektowe?
ODPOWIEDŹ 1: Wysokość wymaganego wadium jest zgodna z art. 45 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2014 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579, z późn. zm.), tj. nie większa niż 3% wartości zamówienia. Zakres przedmiotowy postępowania określony został w pkt. III. 1 i 2. SIWZ i obejmuje zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych w zakresie remontu i przebudowy zabytkowych obiektów budowlanych położonych na terenie Ośrodka Dydaktyczno-Muzealnego w Granicy.
Poprawiony: poniedziałek, 30 kwietnia 2018 00:00