Home Archiwum Ogłoszenie o przetargu - „OBSŁUGA W LATACH 2011-2013 OBEJMUJĄCA CZYNNOŚCI NOTARIALNE DOTYCZĄCE NABYWANIA NA WŁASNOŚĆ SKARBU PAŃSTWA, W TRWAŁY ZARZĄD KAMPINOSKIEGO PARKU NARODOWEGO, NIERUCHOMOŚCI POŁOŻONYCH NA TERENIE KAMPINOSKIEGO PARKU NARODOWEGO W CELU
Ogłoszenie o przetargu - „OBSŁUGA W LATACH 2011-2013 OBEJMUJĄCA CZYNNOŚCI NOTARIALNE DOTYCZĄCE NABYWANIA NA WŁASNOŚĆ SKARBU PAŃSTWA, W TRWAŁY ZARZĄD KAMPINOSKIEGO PARKU NARODOWEGO, NIERUCHOMOŚCI POŁOŻONYCH NA TERENIE KAMPINOSKIEGO PARKU NARODOWEGO W CELU PDF Drukuj Email
Archiwum ogłoszeń - Archiwum przetargów i ogłoszeń
środa, 21 września 2011 08:31
ZAMAWIAJĄCY:
Kampinoski Park Narodowy
05-080 Izabelin ul. Tetmajera 38
Tel. (22) 722 60 01, (22) 722 60 21, fax. (22) 722 65 60,
adres e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.


I. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

1. Przedmiotem zamówienia jest:
„Obsługa obejmująca czynności notarialne dotyczące nabywania na własność skarbu państwa, w trwały zarząd Kampinoskiego Parku Narodowego, nieruchomości położonych na terenie powiatów:
a / Sochaczewskiego – gmina Brochów;
b / Nowodworskiego – gminy: Leoncin, Czosnów;
c / Warszawskiego Zachodniego – gminy: Izabelin, Kampinos, Leszno, Łomianki, Stare Babice,                      
leżących w granicach Kampinoskiego Parku Narodowego w celu bezterminowej ochrony przyrody”.
2. Kod CPV: 79100000-5 usługi prawnicze.
3. Zamówienie obejmuje wykonywanie czynności notarialnych, zgodnie z art. 79 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie (Dz. U. z 2008 r. Nr 189, poz. 1158 z późn.zm.).
4. Realizacja przedmiotowego zamówienia przebiegać będzie następująco: Zamawiający
każdorazowo określi przedmiot pojedynczego zlecenia na wykonanie czynności, o których mowa w rozdz. I SIWZ. Wzór zlecenia czynności zawiera Załącznik nr 3 do SIWZ.
5. Czynności notarialne wykonywane będą zgodnie z ustawą z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o  notariacie (Dz. U. z 2008 r., Nr 189, poz.1158 z późn. zm.).
6. Orientacyjna liczba aktów notarialnych / zleceń, wyniesie ok. 270 i może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu. Biorąc za podstawę orientacyjna liczbę zleceń na realizacje umowy Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie nie wyższe niż 670 000 zł brutto. Orientacyjna wartość nieruchomości planowanych do wykupienia łącznie na terenie 3 powiatów wyniesie około 32 mln zł brutto.
7. Zakup nieruchomości będzie współfinansowany przez Unię Europejską oraz budżet państwa, m.in. ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko, funduszu LIFE+, środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
8. Wykonawca nie może powierzyć wykonania części lub całość zamówienia innej osobie z zastrzeżeniem art. 21 i 22 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie (t.j. Dz, U. z 2008 r. Nr 189, poz. 1158 z późn.zm.).
9. Zamawiający ze względów administracyjnych, dogodności dojazdu Zamawiającego i zbywających właścicieli nieruchomości, dopuszcza składanie ofert częściowych na 3 następujące obszary:
a / Sochaczewskiego – gmina Brochów;
b / Nowodworskiego – gminy: Leoncin, Czosnów;
c / Warszawskiego zachodniego – gminy: Izabelin, Kampinos, Leszno, Łomianki, Stare Babice,                      
10. W przypadku, gdy Kancelaria Notarialna Wykonawcy znajdować się będzie na terenie powiatów wymienionych w pkt. I. 9 SIWZ, czynności notarialne oraz czynności związane ze sprawdzeniem niezbędnej dokumentacji, wykonywane będą w siedzibie Kancelarii Notarialnej Wykonawcy.
11. W przypadku, gdy Kancelaria Notarialna Wykonawcy znajdować się będzie poza terenem powiatów wymienionych w pkt. I. 9 SIWZ, czynności notarialne oraz czynności związane ze sprawdzeniem niezbędnej dokumentacji, wykonywane będą w siedzibie Zamawiającego bez dodatkowych opłat.
12. W wyjątkowych sytuacjach (np. zły stan zdrowia, niesprawność osoby sprzedającej) Zamawiający zakłada możliwość wykonania czynności notarialnych w miejscu zamieszkania sprzedającego bez dodatkowych opłat.

II. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA

1. Termin realizacji zamówienia: od dnia zawarcia umowy sukcesywnie do dnia
31 grudnia 2013 r.

III. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU I OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA TYCH WARUNKÓW
1. W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, dotyczące:
1.1 posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie analizy treści oświadczenia – rozdz. V.4 SIWZ.
1.2 posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie analizy treści oświadczenia – rozdz. V.4 SIWZ.
1.3 dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie analizy treści oświadczenia – rozdz. V.4 SIWZ.
1.4 sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie analizy treści oświadczenia – rozdz. V.4 SIWZ.
2. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy wykażą brak podstaw
do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie analizy treści oświadczenia rozdz. V.5 SIWZ.
3. Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana wg formuły „spełnia – nie spełnia”. Niespełnienie chociaż jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem
Wykonawcy z postępowania i odrzuceniem oferty.

IV. INFORMACJE OGÓLNE
1. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą dokonywane będą w PLN.
2. Wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca.
3. Zamawiający dopuszcza możliwości składania ofert częściowych na jedną lub więcej części zamówienia wymienionych w pkt. I.1. SIWS.
4. Oferty wariantowe na wykonanie przedmiotu zamówienia będą odrzucone.
5. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w wysokości nieprzekraczającej 50% wartości zamówienia w przeciągu 3-ech lat od udzielenia zamówienia podstawowego z dotychczasowym wykonawcą usługi.
6. Zamawiający dopuszcza możliwość wspólnego ubiegania się przez wykonawców
o udzielenie zamówienia publicznego:
6.1 wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
6.2 wykonawcy składający wspólną ofertę ponoszą odpowiedzialność solidarnie.
6.3 wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem.
7. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej oraz ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
8. Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
9. Zamawiający nie dopuszcza składania oferty w postaci elektronicznej.

V. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
1. Przystępujący do przetargu ma złożyć pisemną ofertę w języku polskim. Oferta musi zawierać:
1.1 sporządzony formularz oferty wg wzoru – Załącznik nr 1,
1.2  oświadczenie rozdz. V.4 SIWZ,
1.3  oświadczenie rozdz. V.5 SIWZ,
1.4 aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych – oświadczenie w zakresie art.24 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
1.5 jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terenem Rzeczypospolitej Polski, zamiast dokumentu wymienionego w punkcie 1.4. SIWZ składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono jego upadłości. Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania ofert. Jeżeli nie wydaje sie takiego dokumentu, zastępuje sie go dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
Przygotowana według powyższych wskazówek oferta oraz oświadczenia muszą być podpisane przez osobę(y) uprawnioną(e) do zaciągania zobowiązań cywilno-prawnych
w imieniu Wykonawcy.
W przypadku podpisania oferty przez inną osobę(y) niż wymieniona(e) w odpisie
z właściwego rejestru, wymagane jest dołączenie do oferty stosownego pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo lub inny dokument upoważniający do reprezentowania w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego należy załączyć w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem.

2. Przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Wykonawcy mogą zastrzec w ofercie informacje, które stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o nieuczciwej konkurencji (art. 11 ust. 4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz. U. 2003 r. Nr 153 poz. 1503 z poźn zm). Brak takiego zastrzeżenia spowoduje, że cała oferta zostanie ujawniona na życzenie każdego uczestnika postępowania.

3. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane i datowane własnoręcznie przez osoby podpisujące ofertę.

4. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa
w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, do oferty Wykonawca przedkłada: oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – wg wzoru Załącznik nr 2.

5. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków,
o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca przedkłada:
Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków,
o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych – wg wzoru Załącznik nr  4.
W przypadku wspólnego ubiegania sie o udzielenia Zamówienia, każdy z Wykonawców musi złożyć oświadczenia wg wzoru Załącznik nr 4 oraz dokumenty opisane w punkcie 1.4, lub 1.5.

VI. OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERT NA ZAMÓWIENIE WRAZ Z PODANIEM ZNACZENIA TYCH KRYTERIÓW

  1. Oferty nieodrzucone oceniane będą przez komisję przetargową według kryterium cena:

Lp.

Kryterium oceny

Podstawa oceny

Waga –

znaczenie w %

1.

Cena jednostkowa brutto

kwota w zł za wykonanie zamówienia

100

 

Ocena ofert zostanie dokonana na podstawie wzoru:

najniższa cena spośród ofert nieodrzuconych

P = x 100

cena kolejnej oferty badanej nieodrzuconej

Zamawiający wybierze ofertę z największą liczbą punktów w kryterium cena.

2. O wyborze oferty Zamawiający zawiadomi Wykonawców, którzy złożyli oferty, w trybie określonym w art. 92 ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

VII. OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY OFERTY

1. Wykonawca ma obowiązek podać wartość procentową upustu, o który pomniejszona zostanie maksymalna wartość wynagrodzenia określona w Rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 28 czerwca 2004 r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 148, poz. 1564 z późn. zm.).

2. W celu dokonania oceny złożonych ofert, Wykonawca zobowiązany jest obliczyć i podać w ofercie wartość A, czyli cenę brutto za wykonanie przykładowych czynności mających na celu nabycie działek na własność skarbu państwa, wyliczoną według następujących wzorów:

A = [200,00 x U(%)] + B + C + stawka podatku VAT

gdzie:

200,00 – maksymalna stawka taksy notarialnej w PLN, przyjęta dla celu sporządzenia oferty,

B – wynagrodzenie za sporządzenie jednej strony wypisu zawartej umowy,

C – wynagrodzenie za poświadczenie zgodności odpisu z okazanym oryginałem,

U – procentowa stawka upustu, którą oferuje Wykonawca.

 

VIII. TERMIN ZWIĄZANIA WARUNKAMI OFERTY

Wykonawca związany jest ofertą przez okres 60 dni licząc od dnia, w którym upływa termin składania ofert.

 

IX. OPIS SPOSOBU UDZIELENIA WYJAŚNIEŃ DOTYCZĄCYCH SIWZ
1. Osobami upoważnionymi do kontaktów z Wykonawcami są:
mgr inż. Mirosław Markowski – Zastępca Dyrektora KPN,
inż. Mirosław Kusztal – Główny Specjalista ds. Ochrony Przyrody,
mgr inż. Jolanta Markowska – Starszy Specjalista ds. Ochrony Przyrody,
tel. (22) 722 60 01, (22) 722 60 21 wew. 306, 350, w godz. 800 – 1500.
2. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie wszelkich wątpliwości związanych z niniejszą specyfikacją oraz sposobem przygotowania i złożenia oferty, kierując swoje zapytania na piśmie pod adres Zamawiającego: Kampinoski Park Narodowy ul. Tetmajera 38, 05-080 Izabelin , tel. (22) 722 60 01, (22) 722 60 21 wew. 350; faksem – (22) 722 65 60, lub drogą elektroniczną – adres e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
3.  Zamawiający obowiązany jest udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert, z zastrzeżeniem art. 38 ust. 1a ustawy Prawo zamówień publicznych.
4. W uzasadnionych przypadkach przed terminem składania ofert Zamawiający może zmodyfikować treść dokumentów składających się na SIWZ. Każda wprowadzona zmiana stanie się częścią SIWZ oraz zostanie przekazana do wszystkich Wykonawców, którym przekazano SIWZ oraz zamieszczona na stronie internetowej Zamawiającego.
5. Jeżeli w wyniku zmiany treści SIWZ nieprowadzącej do zmiany treści ogłoszenia
o zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, Zamawiający przedłuża termin składania ofert i informuje o tym Wykonawców, którym przekazano SIWZ oraz zamieści taką informację na stronie internetowej.
6. W przypadku, gdy zmiana treści SIWZ prowadzi do zmiany treści ogłoszenia, Zamawiający przekaże Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich ogłoszenie dodatkowych informacji oraz niezwłocznie zamieści informację o zmianach w swojej siedzibie i na stronie internetowej.
7.  Wszelkie wnioski, zawiadomienia, oświadczenia i informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną (nr faksu Zamawiającego
(22) 722 65 60, e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ). Każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt otrzymania korespondencji przesłanej faksem lub e-mailem.


X. WSKAZANIE MIEJSCA I TERMINU SKŁADANIA OFERT
1. Ofertę należy złożyć do dnia 03.10.2011 r., do godz.1000 w siedzibie Kampinoskiego Parku Narodowego w sekretariacie (pokój numer 104) ul. Tetmajera 38, 05-080 Izabelin.
2. Za moment złożenia oferty uważa się datę i godzinę jej dostarczenia do miejsca składania ofert. Oferty, które wpłyną do Zamawiającego po upływie terminu składania ofert zostaną niezwłocznie zwrócone.
3. Ofertę należy składać w zaklejonej kopercie. Koperta winna być zaadresowana do Zamawiającego i winna zawierać następujące informacje:
a) NAZWA I ADRES WYKONAWCY (w celu zwrotu oferty w przypadku opisanym w art. 84 ust. 2 ustawy),
b) Napis: OFERTA NA:
„OBSŁUGA W LATACH 2011-2013 OBEJMUJĄCA CZYNNOŚCI NOTARIALNE DOTYCZĄCE NABYWANIA NA WŁASNOŚĆ SKARBU PAŃSTWA, W TRWAŁY ZARZĄD KAMPINOSKIEGO PARKU NARODOWEGO, NIERUCHOMOŚCI POŁOŻONYCH NA TERENIE KAMPINOSKIEGO PARKU NARODOWEGO W CELU BEZTERMINOWEJ OCHRONY PRZYRODY”
nie otwierać do 03.10.2011 r. do godz. 1100

W przypadku składania ofert przez pocztę kurierską kopertę zewnętrzną należy opisać w ten sam sposób.
4. Do momentu upływu terminu składania ofert, Wykonawca ma prawo do wycofania swojej oferty, bądź w celu rezygnacji z udziału w postępowaniu, bądź w celu jej modyfikacji
i ponownego jej złożenia przed upływem terminu.
5. Wykonawca nie może wprowadzić jakichkolwiek zmian w treści oferty po upływie terminu składania ofert.

 

XI. MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT
Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego, tj. w dyrekcji Kampinoskiego Parku Narodowego w Izabelinie – ul. Tetmajera 38 w tzw. sali konferencyjnej / nr 104 przy sekretariacie / w dniu 03.10.2011 r. o godz. 1100


XII. INFORMACJA O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE W CELU ZAWARCIA UMOWY
1. Umowę zawiera się w terminie nie krótszym niż 10 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostało przesłane faksem lub drogą elektroniczną, albo 15 dni, jeżeli zostało przesłane pisemnie, z zastrzeżeniem art. 94 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. W przypadku wniesienia odwołania Zamawiający nie może zawrzeć umowy do czasu ogłoszenia przez Krajową Izbę Odwoławczą wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze.
2. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny, chyba że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania, o których mowa w art. 93 ust. 1. ustawy Prawo zamówień publicznych
3. Projekt umowy stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ.

 

XIII. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCOM
1. Środki ochrony prawnej określone w Dziale VI ustawy Prawo zamówień publicznych (tj. odwołanie oraz skarga do sądu) przysługują Wykonawcy, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy.
2. Odwołanie przysługuje wyłącznie wobec niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych.
3. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
4. Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować Zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art. 180 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.


XIV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
W sprawach nieuregulowanych niniejszymi postanowieniami obowiązują przepisy zawarte w ustawie Prawo zamówień publicznych wraz z przepisami wykonawczymi oraz Kodeksie Cywilnym.

 

XV. ZAŁĄCZNIKI
1. Druk oferty – Załącznik nr 1,
2. Druk – Oświadczenie o spełnianiu warunków (art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień  publicznych) – Załącznik nr 2,
3. Wzór zlecenia czynności – Załącznik nr 3,
4. Druk – Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu – Załącznik nr 4,
5. Projekt umowy – Załącznik nr 5.

 


Poprawiony: wtorek, 04 października 2011 00:36